методична розробка

Методична розробка
Диференційовані завдання для учнів
Учень – це особистість насамперед. Задача вчителя – поважати учня, а саме не принижувати його морально, не карати за розумові помилки. Тому саме вводиться система контролю і роботи з учнями різних рівней.
Не може бути людини, яка може бути всюди на висоті. Кожному своє: філологу – мови, математику – точні науки. Діти так само мають різний розвиток і різні інтереси. Саме для цього вчитель повинен використовувати диференційовані завдання (завдання різних рівней розвитку)
Тому я хочу запропонувати диференційні завдання до різних типів уроків.
Урок роботи над лексичним матеріалом
ЛИСТ-ОПИТУВАННЯ
“Путешествие
№1
Level 1: (Переклад слів)
1. passenger                  1.за границей
2. route                         2.несмотря на
3. to fly                         3.поезд
4. train                          4.железные дороги
5.pleasure                     5.железная дорога  
6. nevertheless              6.центральная дорога
7. to miss                      7.вход
8. towards                     8.подбирать
9. a country                   9.страна
10. to change                10.удовольствие
Level 2: (побудуй речення)
Popular, nowadays, is, trowelling, very.
Level 3: (Переклад)
1.The fasted way of trowelling is by plane.
2.I don`t like to trowell by plane.
Level 4: (Переклад)
1.Путешествия поездом имеют свои предпочтения.
2.Вы  любите путешествовать поездом?
№2
Level 1: (Переклад слів)
1. railway                      1. опаздывать
2. to miss                      2. дело
3. passenger                  3. летать
4. Journey                     4. предпочтение
5. to change                   5. самолет
6. special                      6. в наше время
7. on foot                      7. поездка по
8. to pick up                 8.не волнуйся
9. train                          9.вход
10. sleeper                    10.спальный вагон
Level 2: (побудуй речення)
Voyage, I, chip ,by ,the hour ,already , liked.
Level 3: (Переклад)
1.         We fought our tickets last week.
2.         They have just  come here.
Level 4: (Переклад)
1.Мы никогда не путешествовали на корабле и самолете.
2. Они были рады пойти с нами на поезд.


Лист-опитування
«NEW YEAR»
№1
А :1. a parliament                            1. форма скаутів
    2. calendar                                            2. поздоровлення
    3. catholic                                             3. Греко-католик
    4. to stant                                              4.дівчинка-скаут
    5. than                                                  5. значок
    6. while                                                6. Дід Мороз
    7. christian                                            7. народження
    8. presents                                            8. двічі
    9. New Years party                               9. саме так
    10. main                                               10.використовувати

В: The, going, boys, are, park, the, to.

 C:1. But giving presents and sending greetings with good wishes are very popular in all countries.
     2. Im writing to you from hondon.                   

D. 1. Мої улюблені предмети українська і англійська мови.
     2. Іноді зимою ми ходимо до музею подивитись на нові картини та статуї.

№2

А: 1. Mary Christmas                                           1.новогодний вечер
     2. to use                                                            2. вокруг
     3. to decorate                                                    3.поздравление
     4. a greeting                                                       4.Дед Мороз
     5. a song                                                            5.Протестант
     6. a parliament                                                   6.Православные
     7. girl-scout                                                        7. ассоциация, организация
     8. Holiday                                                          8. по всей
     9. for a long time                                                9.затем,потом
    10. a member                                                     10. календарь
    
                  
B: the, I, on, am, holiday, at, moment.

C:  1.Our school’s badge has a book and a tree on it.
      2. The old year has already gone.

D1.Заняття в нашій школі не розпочинаються 6 січня, але вони розпочинаються після 11 січня.
      2. Я дуже люблю прикрашати новорічну ялинку та робити подарунки та вітання.

  А:                                     № 3
1.      girl-scout                           1. Щасливого Різдва!
  1. exactly                               2. З новим роком!
  2. twice                                  3. асоціація
  3. Orthodox                            4. починається
  4. to coincide                          5. Ісус Христос
  5. birth                                    6. прикрашати
  6. a song                                  7. Церков
  7.  a member                            8. співати
  8. a present                               9. подарунок
10. guid uniform                      10. новорічний вечір

   В:  are, room, there, boys, in, many, this.

   C: 1. Different people celebrate New Year’s Day at different time, have different traditions.
        2. After the New Year’s Day pupils have their winter holidays.

  D:  1.Учора ми прикрашали свою класну кімнату.
        2. Я пишу лист з України до Англії.

Урок роботи над граматичним матеріалом
Лист- опитування
«New Year»
Завданя:
Рівень1.Склади речення зі слів.
Рівень 2. Виправ помилку у реченні.
Рівень 3. Переклади на російську мову.
Рівень 4. Переклади на англійську мову.

№1
1.are, room, there, peoples, in, our.
2.I’m writted to you from London.
3. After Christmas we all have the New Year’s Day and then, we have our winter Holidays.
4. Я вже написав листа з Англії додому.

№2
1.old, has, the, year, gone.
2. He are doing the exercises in his book.
3. Christmas is connected with the birth of Christ and it is the holiday off all the Christians.
4. Вони вчора читали новий підручник.

Урок розвитку навиків аудіювання
Завдання
1. Рівень  - диктант вчителя - Перевірка слів – phone, dialogue, put, mother, friend, main, number, home, quickly, booth.

2. Рівень Текст (пропущені слова, замінити цифрами) перелік слів поруч
A phone booth
One day I decided to go to my friend. But I do not know his address. For 1… that, I decided to go out the street and to …2  him home. At the street, I saw a 3… booth in the corner of the next street. I went there. The weather was very 4…. The wind blew and it began to 5… I thought “May be it’s very well to have a telephone at home”. But I was very courageous, I came up to the booth and picked up the 6… I heart a prolonged 7…. Then I began to 8…. My number. Some seconds later, I heart the answer. It was his mother. The …me what I wanted. I was so angry, that I could not know what to 9…I 10… down the receiver and ran home as quickly I could. That way I visited my friend.
a) asked                      e) do                i) buzer
b) phone                     f) phone          j) receiver
c) bad                          g) dial  k) say
d) put               h) rain

3. Рівень  Діалог (добудувати репліки)
Dialogue

1. A: Hello!
   B: Hello!
   A: Can I speak …
    B: He is not at home…
    A: Can I phone in…
    B: He is not at home…
    A: Can I phone in 15 minutes?
    B: Yes, of course, I think He will be at home!
    A: I’m sorry for troubling you.
2. A: Hello, I’m the shop assistant, can I speak to…
    B: Morning .Certainly. Hold the. . .
    A: Oh, don’t trouble, I phone in 10 minutes!
3. A: You have got the wrong number.
     B:  Oh, sorry, I don’t know, I repeat to phone again.
     A: Whats all right?

4. Рівень  Прослухати текст,відповісти на запитання: -
           Where is the action …?
           Who is the main hero ?
            What are the rules of telephoning?
            What rules can you add?

The techniques of telephoning are very much the same in all countries. Only remember your good telephone manners:
1)      Speak clearly (without the cigarette in your mouth)
2)      Announce yourself
3)      When you dialed a wrong number, ask is it number – 534-65, if not – apologize.
4)      Introduce yourself the first, and then ask a person you want speak on.
5)      After finishing speaking on the telephone, don’t for gent put down the receiver.
There are the main rules the telephoning.

Урок розвитку навиків мовлення
1 рівень: розкажи про себе (як тебе звуть, в якому ти класі, яке твоє ставлення до предмету обговорення)
2 рівень: розкажи історію про себе, задай питання другові як його звуть, які в нього інтереси, тощо
3 рівень: Вискажи свою позицію до предмету обговорення, постав запитання щодо цієї ситуації
4 рівень: Зроби аналіз думок щодо теми обговорення, вискажи своє ставлення, пропозиції

Урок розвитку навиків письма
1.Граматичне завдання
   а) перекласти на російську мову
   в) перекласти на англійську мову
   с) відповісти на питання
№1
  1. I often go to bed after to watch TV  or to read a book/
  2. Мої друзі звичайно грають у шахи. Це тому що вони люблять свій вихідний.
  3. Why do you don’t come in time on the lessons?

№2
  1. Our form doesnt likes the lessons of physical training but only Sasha likes it.
  2. У нас неділя починається з понеділка а у англійців неділя починається з неділі.
  3. When  is your school?

Урок розвитку навиків читання
Контроль: читання (15хв)
1 уровень
1.Прочти текст
2.Выпиши глаголы из текста и дай третье лицо: It-He-She.
2 уровень
1.Прочти текст
2.Ответь на вопросы
3 уровень
1.Прочти текст
2.Переделай 4 предложение от третьего лица на первое лицо единственного лица
3.Переведи предложение на английский язык
4 уровень
1.Прочти текст
2.Запиши пересказ текста от себя
3.Заполни таблицу
I like in the text…..
I dislike in the text…..

Підсумковий урок
 6 клас (Тема:”The New Year)
Задания.
1.        Диктант:10 слов на англ-яз, 10 слов на русс-яз.
2.        Грамматическое задание.
А) перевести предложение на русс-яз.
Б) перевести предложение на англ-яз.
С) составить предложение из набора слов.
3.Рассказ темы:”The New Year”

Уровень 2
1.Перевести на русский язык.
      1.They are decoratiing the Ntw Year's tree in the holl.
      2.Our friends have just visited the church.
2.Перевести на английский язык.
      1.Мы всегда имеем каникулы после новогоднего праздника.
      2.Лена украсила елку.
3.Составь предложение:
     are,men,there,many,this,in,street,small.

Уровень 3
1.Переведи предложение на рус.яз.
      1.New Year's Day has been on the main holidays of the yean for a long time.
      2.Children is giving thein school.
      3.He is going to begin the New Year’s party.
      4.The lessons at our country begun at 8 o’clock.
2.Перевести на анг.яз.
      1.Он всегда праздновал новый год дома со своей семьей.
      2.Давид должен отослать поздравления с пожеланиями в Киев.
      3.Бойскауты были всегда очень правильными и добрыми ребятами.
      4.Очень часто идет снег в нашей Украине.                                   
3.Составь предложение:                                                                       
     The,we,on,are,holiday,now.
Уровень 4
1.        Перевести предложение на русс-яз.
    a) The many Protestants visit the Protestant Church when they have their holidays.
    b) Oleg has already opened the shop in the New Year.
    c) Masha is going to sing the song about New Year.
    d) In Ukraine we celebrated the Christmas Day on January 7-th.
    e) Now many peoples have New Year in different time.
    f)I leave to like the New Years party.
     2. .Перевести предложение на англ-яз.
Я очень люблю посылать поздравления своим знакомым.
            Все люди украшали Новогодние Елки.
            Сегодня мы уже спели много песен.
            Все дети нашей школы собираются праздновать Новый Год в школе.
            Сей час мы готовимся к Новому Году.
3. Состав предложение.
Tradition, was , to celebrate ,there, old, New Year, January, at, 1-st.

5 клас (Світ навколо нас)
  1. Прослухайте пісню і запом’ятайте пропущенні слова(Scorpions ,,Wind of Change”).
  2. Прочитайте текст «Nick Likes to Count»
L-1 : випиши імена власні, знайди дескриптивні речення.
L- 2: Впр. 1
L- 3: Впр. 2 (дай відповідь на питання.)
L- 4: Напиши стислий варіант тексту.
3. Письмо:
 L- 1: запиши слова за вивченою темою( мінімум 10)
L- 2: склади питання:
Do               he                       live                in a town?    
Does            she                      work              to the office?
                             We                     go                   at a cattle farm?
                            They                                           near the village?
          L-3: задай питання до речення:
We live in a big and beautiful city.
Our Mother works at a small plant.

           L- 4: Опиши своє село, місто Київ.

Немає коментарів:

Дописати коментар